top of page

ביטחון לאומי

Content Type

Aug 2006

נושאים

ישראל

עמידה איתנה

רשת ההתנגדות

חזית אזרחית

Israel, Palestine, Delegitimization, Partner for Peace, Legitimacy, Policy Paper, Intersectionality, America, Emergency Management, Emergency Preparedness, National Security Council, Home-front Command, IDF

היעד הישראלי הוא תקופת ביניים קצרה ככל האפשר אשר בסיומה ייושם הסדר מדיני-ביטחוני חדש, אשר יהיה בכוחו למנוע את חידוש היכולות של חזבאללה.

תפיסת השטח בדרום לבנון – מנכס לנטל?

נקודת ראות, גיליון 46

תפיסת השטח בדרום לבנון – מנכס לנטל?

ביומיים האחרונים צה"ל פועל להשתלט על שטחים בדרום לבנון כדי ליצור "אזור ביטחון" עד לכניסתו של כוח בין-לאומי לאזור (הראל, הארץ, 3/8/06).

מכון ראות מתריע כי תפיסת השטחים הללו עלולים להפוך מנכס לנטל, משום שצה"ל עלול לשלוט בשטח, להיות תחת אש ולהישאר עם סימן שאלה גדול לגבי עצם ההגעה של כוח בין-לאומי לאזור.

מה הסוגיה?

  • צה"ל משלים היום את השתלטותו על רצועת ביטחון בדרום לבנון בהיקף כמעט חופף לאזור הביטחון בו החזיק הצבא עד לנסיגתו מלבנון (5/00).

  • מטרתה של תפיסת השטח היא יצירת אזור "נקי" מכוחות החזבאללה והכשרת הקרקע לכניסת כוח בין-לאומי אחרי הפסקת אש.

  • בשל המורכבות שבגיבוש כוח בינ"ל (ר' "נקודת ראות 45: מלכוד הכוח הבינ"ל (4) – הדרך מהפסקת אש להסדר"), אחרי הכרזתה של הפסקת אש ולפני פריסתו של כוח בין-לאומי, צפוי להיות פער זמן משמעותי (להלן "תקופת הביניים").

  • היעד הישראלי הוא תקופת ביניים קצרה ככל האפשר אשר בסיומה ייושם הסדר מדיני-ביטחוני חדש, אשר יהיה בכוחו למנוע את חידוש היכולות של חזבאללה.

Read the English Version
bottom of page