top of page

ביטחון לאומי

Content Type

Sep 2007

נושאים

רשת ההתנגדות

חזית אזרחית

מוכנות לחירום

ניהול חירום

ישראל

עמידה איתנה

Hamas, Gaza, Israel, Palestine, Two State Solution, Palestinian Authority, Abu Mazen, Delegitimization, Partner for Peace, Fatah, Legitimacy, Policy Paper, Jewish Community Relations, Israel, Fake News, American Jews, U.S. Jewry, Intersectionality, Anti-Semitism, Left Wing Antisemitism, UK, Bipartisan Support, Israel, America, Jewish Peoplehood, Zionism, Emergency Management, Diaspora Relations, Emergency Preparedness, National Security Council, Home-front Command, IDF

הארגונים הלא ממשלתיים שאפו שגם הצהרת הסיכום הרשמית של הוועידה תהיה ברוח עמדות אלו ותכלול הכרזה על ישראל כמדינה גזענית וקריאה לנתק את כל הקשרים איתה.

ועידת דרבן (2001)

מונח

ועידת דרבן (2001)
הגדרה

ועידת דרבן (9/01) היא ועידה שהתכנסה בדרבן שבדרום אפריקה בחסות האו"ם, אשר אמורה הייתה להציג חזית בין-לאומית נגד גזענות ושנאת זרים, ואשר הפכה למופע של דה-לגיטימציה בסיסית לישראל בעידודם של ארגונים לא-ממשלתיים (NGOs) שהשתתפו בה.

רקע

את ועידת דרבן ניתן לראות כמופע של תופעת הדה-לגיטימציה הבסיסית לישראל, קרי, ההתכנסות של מדינות, תנועות וארגונים אשר אינם קשורים לכאורה בינם לבין עצמם  סביב סוגיה תורנית העומדת ותלויה כלפי מדינת ישראל, וזאת על רקע דחיית יהודיותה של מדינת ישראל.

ועידת דרבן (9/01) תוכננה להתכנס במקור כדי למחות נגד כל צורות הגזענות והאפליה, לדון במקורות ובהיבטים השונים של האפליה הגזעית ולבחון שיטות שונות למיגור התופעה. בוועידה השתתפו נציגים רשמיים של מדינות שונות ולצידם נכחו גם נציגים של ארגונים לא ממשלתיים כמשקיפים מתוקף החלטה 1996/13 של האו"ם.

Read the English Version
bottom of page