top of page

ביטחון לאומי

Content Type

Sep 2007

נושאים

ישראל

עמידה איתנה

חזית אזרחית

מוכנות לחירום

Emergency Management, Emergency Preparedness, National Security Council, Home-front Command, IDF, America

כיום צובר ה- SCO מעמד פוליטי בין-לאומי. מעמד זה נובע מתרגום ההשפעה של מדינות ה- SCO בתחומי האנרגיה, הכלכלה והביטחון לתחום הפוליטי. הארגון, ובמיוחד שתי המדינות המובילות אותו סין ורוסיה, נתפס כסוג של חלופה למעצמתיות של ארה"ב.

ארגון שנחאי לשיתוף פעולה

מונח

ארגון שנחאי לשיתוף פעולה
הגדרה

'ארגון שנחאי לשיתוף פעולה' (Shanghai Cooperation Organization – SCO) הוא ארגון בין-לאומי שנועד לבנות אמון ולהגביר את שיתוף הפעולה הפוליטי, הכלכלי והביטחוני בין מספר מדינות באסיה – סין, רוסיה, קזחסטן, קירגיסטן, טג'יקיסטן ואוזבקיסטן.

רקע

ארגון שנחאי לשיתוף פעולה (SCO) הוקם ב- 1996 תחת השם 'שנחאי 5', במטרה ליישב את סכסוכי הגבולות בין סין ורוסיה, לפרק ולפקח על מעבר נשק בגבולן ולבסס יחסי אמון, שכנות וביטחון טובים בין המדינות החברות בארגון. ב- 2001 הצטרפה גם אוזבקיסטן לארגון והפכה את 'שנחאי 5' ל'ארגון שנחאי לשיתוף פעולה'. כיום, חברות ב- SCO שש המדינות המקוריות וארבע מדינות נוספות במעמד של משקיפות – איראן, הודו, פקיסטן ומונגוליה.

תחומי הפעילות בארגון הורחבו ומתמקדים כיום בשמירה על יציבות אזורית, עידוד שלום ובטחון באמצעות פיתוח שיתוף פעולה אזורי בתחומים המדיני, הכלכלי, התרבותי, התיירותי, איכות הסביבה ועוד.

בשנים האחרונות ה- SCO הופך לארגון בין-לאומי בעל דגש בטחוני שמתמקד במלחמה בטרור, בקיצוניות ובבדלנות.

Read the English Version
bottom of page